søndag den 21. april 2013

Fortrængningsweekend


Jamen det er bare...inden sådan en weekend, så tror man (jeg) jo egentlig, at man sagtens kan nå at:


  • skrive en konfirmationsang
  • få læst noget faglitteratur inden næste uni-seminar
  • vaske alle gulvene
  • skrive blogindlæg om pli til fester og gæsters pligt
  • apropos dét, mokke en 40-års fødselsdag og et kollegaarrangement sammen på én lørdag
  • introducere vinterasparges (ja, mine ben) for selvbruner, just in case det der forår holder
  • påbegynde sukkerstop (igen, suk...)
  • lave lækker slowfood til aftensmad
  • snøre løbesko - og løbe!
  • gå den lange tur med hunden
  • for en gangs skyld huske at aflevere alle biblioteksbøger - til tiden
  • vaske sengetøj - og tørre det ude
  • gå forårsamok og rengøre bil - ude og inde
  • trimme have, plante stedmoder og sætte trampolin op
  • genindføre zen og meditation i det mindste i weekenden
  • sove længe og stå tidligt op og få noget ud af dagen
  • skrive brev, i det mindste sms, til forsømt veninde
  • forberede spændende arbejdsrelateret møde på onsdag
  • bla bla bla bla


Gæt, hvad jeg nåede?


  • at spise 2 (TO hele) plader mørk chokolade plus seks små luksusflødeboller (apropos sukkerstop)
  • to arrangementer på samme dag - med tilhørende dårlig samvittighed overfor to værtinder, der hver kun fik halv opmærksomhed
  • at ligge alt for længe i sengen søndag formiddag uden at kunne sove - og uden at stå op
  • at skrive to vers i sangen - på en hel dag!
  • at hente bøger på bib, uden at få åbnet en eneste - til gengæld drømme om alle dem, der skal læses, når jeg selv bestemmer igen


Top tre i weekenden?


  • at se mine elskede, smukke unger vriste vinterpelsen af sig og kåde give den gas på trampolinen
  • at kysse min elskede smed og ligge alt for varmt og tæt en hel nat
  • at få lavet striber i forårshåret - grå striber! Hulemor goes silver!


Så når jeg sgu nok resten en anden dag...


4 kommentarer:

Livets- vindue sagde ...

Hej hulebo.
Noget af det du nåede var det vigtigste. Ind imellem kan jeg også finde på at lave en liste over dagens forventede gerninger, men er den for urealistisk hen af vejen ryger den ud.
Bare ud i vejret og nyd smeden og de glade unger. Godt du alligevel nåede begge veninder - omend halvt
Ønsker dig en dejlig forårsmandag. Hilsen Lisa

A + K = ♥ sagde ...

Sådan lever jeg altid mit liv - masser af planer, men det er sjældent at jeg når alt (:

- Kit

Anette Kristine sagde ...

L.O.V.E it. Storgriner. Åhhhh hvor jeg kender de lister.

Anonym sagde ...

Åhhhhhh hvor kan jeg genkende mig selv i det, du skriver. Tak for et dejligt grin. Befriende at vide, at jeg ikke er det eneste uperfekte menneske i verden ;-)
Jeg synes faktisk at din weekend lyder ret skøn!