søndag den 25. marts 2012

Ind i livet igen


For fire år siden, lige inden verden væltede, var jeg blevet optaget på en videreuddannelse. Jeg trængte til, at der skete noget, at jeg rykkede fagligt - og havde tilmeldt mig for egen regning. Så slog livet kolbøtter, og der var en masse andet end noget fagligt at rykke på. (Ja, ja, jeg var nok kommet til at sige højt, at jeg savnede udfordringer. Man skal passe på, hvad man ønsker sig, siger jeg bare).

Nu er jeg tilmeldt videreuddannelsen igen. For arbejdspladsens regning. Med chefens fulde og ivrige opbakning. Jeg kan faktisk ikke rigtigt beskrive, hvor glad jeg er. Jeg glæder mig så vildt meget, at jeg næsten ikke kan vente...

De sidste tre weekender har budt på selskabelige sammenkomster, både kollegialt, med veninder og smeden. Småting bliver gjort færdige i Damehuset, to næsten-sommer dage i marts har gjort underværker for mig og haven, der er plantet krukker, spist is og drukket kaffe. Set påskeoptræden i kirken (børnenes), sovet i brede arme (smedens) og gjort rent fra kælder til kvist (Damehusets).

Og nå ja, så er jeg blevet valgt ind i den lokale beboerforenings bestyrelse, hvilket garanteret også kommer til at bringe finurlige oplevelser med sig! Jeg har bestilt lokaler og mad til Elverpigens konfirmation næste år, og lavet aftaler med Troldebarnets familiebehandler lang tid frem. Ryddet op i billeder og glemte sager (de der kasser og mapper, der fylder skabene..) og ovenikøbet overvejet, om jeg skal begynde at løbe (igen). Mangler lige at svare på en mail om forestående wellness tur med bedste veninder - og planlægge to andre vigtige besøg hos og med skønne venner. Og på lørdag skal jeg indfri et gavekort på en Ole H. ansigtsbehandling.

Så er det da til at mærke, at man (jeg) er på vej ind i livet igen?


4 kommentarer:

Dragonfly sagde ...

Hvis du begynder/vil begynde at løbe igen, så har jeg blot et ord: Endomondo (app). Takket være denne så man lige mig løbe 7 km på 36 min i går!:)
Glad for at høre, at du har det så godt.

Charlotte Hyldgaard sagde ...

Dejligt at høre og fantastisk med støtte til videreuddannelse!
KH Charlotte

Lines linier sagde ...

Det lyder så dejligt -- det hele. Tillykke med det! :-)

Anonym sagde ...

Skøn læsning. På den hel igennem smukke måde.........