mandag den 19. marts 2012

Velsignede dage


Okay, jeg var træt søndag. Meget træt. Hentede en Elverpige hjem og kørte et Troldebarn fra en soveaftale til en ny legeaftale. Elverpigen havde haft nattevagten sammen med smedens datter ved deres nye hundehvalp, så hun var lige så træt som mig. Heldigvis. Vi blev enige om at se en film, og eftersom jeg måtte vælge, blev det en Karla film. Karla og Katrine. Jeg elsker Karla filmenes skildring af 12-årige pigers univers. Og deres forvirring over veninder, forældre og tossede familier. Godt at se en Karla film sammen, når ens veninder gør dumme ting. Uhmmm det var hyggeligt.

I nat var det så mig, der havde nattevagten - over snotforkølet Troldebarn, der grædende og hostende måtte have halsen lindret med varm kamillete kl. 03.30. Gaab. Da klokken var henved seks, havde han (heldigvis...) småfeber og rallende åndedræt, så vi blev tildelt en syge-hjemme-dag af Universet. Sådan føltes det i hvert fald. Vi krøb sammen med dyner og film, nattøj, te og strepsils - og sådan gik den dag.

Heldigvis var jeg foran med rengøring og den slags pligter pga lørdagens gæstebud, så det blev kun til en enkelt vask og lækker forårsdyneluftning. Køleskabet diskede op med rester af både mad og dessert, og jeg fik både sovet formiddags- og eftermiddagslur. Og nå ja, kørt Elverpige til og fra ridning, vasket bil og smurt madpakker. Og lagt rent sengetøj på og luftet igen, hunden denne gang.

Og nu? Godnat og tak for to velsignede dage. Velsignede med børn, nærvær og ro. Ikke engang løgn. Og jeg glæder mig til at komme på arbejde i morgen. Ikke engang løgn. Hvor heldig kan man (jeg) lige være?

Pssst. Trailer her



Ingen kommentarer: