mandag den 13. februar 2012

Vand, vand og vand


Dejligt at holde mini vinterferie. Dejligt at være tæt på havet, himlen og børnene. Vandland, legeland, hyggeland. Og smeden. Han får mig til at lege og grine, som jeg aldrig har prøvet før. Jeg kan bedre lide mig selv, når han er der.

Også dejligt at komme hjem til Damehuset. Optøet vel at mærke og uden vandskade. Hvor heldig kan man være? Pyha. Føles lige pludselig som en umanerlig luksus at have rindende vand i hele huset. Måske især i bruseren.

Faktisk også en helt god fornemmelse godt at gide at skulle på arbejde igen. Hulemor står tidligt op og lister afsted, mens resten af huset sover. Lige nu er det nemt at holde af nuet. Det er åbenbart omvendt proportionalt med mængden af ord, der vil ud på bloggen...der sker ikke meget.

Men jeg har lovet nogle fif om at smide irriterende kilo, og de er snart på vej. Indtil da kan du lige tænke over disse ord fra Emma Gad, om det at udfolde sig i baderiets lyksaligheder:

"En Dame bør vogte sig for ved et Badested at tumle sig i de salte Bølger i Selskab med en Tilbeder. Det er nemlig grumme Faa, der tager sig ud til deres Fordel, mens de er i Bad. Man bør hellere gaa i Vandet med Veninder. Disses Følelser bliver ikke køligere, fordi de ser En mindre smuk. Tværtimod".

(Godt jeg ikke læste det, inden jeg kastede mig i de kunstige bølger med smeden, hva'?)


4 kommentarer:

Norskov sagde ...

Velkommen hjem til rindende vand :) Emma Gad giver anledning til mange gode grin, og heldigvis kan vi vist godt tage det meste af det med et gran salt i dag! ;)

Mette sagde ...

Hahaha - "Man bør hellere gaa i Vandet med Veninder. Disses Følelser bliver ikke køligere, fordi de ser En mindre smuk." Men kære Emma, jeg tror ikke det er ægte kærlighed, hvis han dropper dig efter at have set dig i badedragt...

Heldigvis er vi kommet over sådan noget i dagens Danmark. Vi kan både låne toilettet når vi er på besøg hos venner, og slå en prut under dynen ved siden af kæresten uden at dø af skam over at vores krop fungerer som den skal

Maria sagde ...

Jeg kender det jo så godt, det der med at det er lettere at blogge når der er noget der gnaver. Blogindlæg smurt i lykke, er svære. Meget mærkeligt, men meget sandt synes jeg :-)

Tillykke med mangel på vandskade.

KH Maria

Marianne sagde ...

Ja, den var godt nok god, den prædiken fra Emma Gad ;) - og godt man ikke behøver at rette sig efter det længere, hvis da damerne gjorde det dengang, i gamle dage; man ved jo aldrig...