fredag den 19. februar 2010

Hvad sker der...

... for de patienter?

Havde altså en virkelig underfundig oplevelse i dag. Det kan godt være, du er god til at tage imod komplimenter. Det er jeg ikke. Slet ikke. Ikke at jeg særlig tit er udsat for nogle...pfff.

Nå, men jeg har jo min daglige gang på det her provinssygehus. Hver dag tror jeg, at jeg er med i Landsbyhospitalet. Det er rigtigt!! Da jeg kom hjem fra skiferie skimmede jeg lige lokalavisen. Og dødsannoncerne...altså, det gør man på landet. Eller. Man skimmer vel altid dødsannoncerne, for at svælge i de efterladtes udsagn om afdøde, for at spotte kendte navne, eller sammenligne aldre (og regne forsigtigt på, hvor mange år man gennemsnitligt har tilbage, målt om mod ugens gennemsnitlige levetid..eller er det bare mig?)

Nå, men jeg tog mig i hvert fald i at skamme mig lidt over at have haft sådan en dejlig ferie - når to af mine stampatienter var døde i selvsamme uge! Endda én af mine absolut yndlingspatienter. For real. Måtte lige blinke et par tårer væk. For Gunner.

Men tilbage til emnet. Komplimenten.

Ind ad døren kommer endnu stampatient. Vindtør type. Vist nok noget restauratør. Er i hvert fald vågen hele natten og lugter lidt af bodega. På den tilrøgede måde. Dertil har han en velfriseret grydeklip med langt baghår. Og måne. Altid hvid skjorte (knappet godt op - ydrk) og en ordentligt motherfucker af en guldkæde. Han er da høflig nok, men ikke ligefrem noget festfyrværkeri..

Så mens jeg gør klar til at tage en blodprøve, siger han præcis sådan her:

"Jeg kan så godt lide at sidde og se på dig. Du er så køn i profil".

Ejmen, hvad f**** siger man lige til det???

Jeg ved ikke om jeg sagde noget. Brændte lige sammen oveni, for ikke at grine højt. Hele situationen var bare SÅ grotesk. Måske blev han også selv lidt forlegen. For han skyndte sig at fortælle mig, at han skulle videre ned til lægen. Fordi han bløder ud af numsen.

Jeg mangler ord.

1 kommentar:

Lena sagde ...

Det kan godt være at du manglede ord, men du klarer dig nu rigtig godt her efterfølgende.
:-D