onsdag den 8. september 2010

kattedame#2


Var egentlig på vej i seng. Troldebarnet havde vel sovet tre timer allerede, vi var alene hjemme i hulen, Elverpigen var blevet hos en veninde.

Tik-tik. SMS. "Åh jeg er lige kørt den-og-den-vej. Der ligger altså en grå mis og er død i vejkanten der-og-der. Kan det være din? Knus"

Shit man. Håber jeg godt nok ikke. Ej, det er alt for langt hjemmefra, han ville adrig gå så langt. Eller. Gør katte det? Hmm. Må køre forbi i morgen tidlig. Det er for sent nu. Gør jo heller ingen forskel.

...

Kunne jo også lige køre derud forbi. Nu. Men så er jeg nødt til at vække Troldebarnet. Kan jeg lade ham ligge? Nej, så er han jo helt alene. Han dør af skræk, hvis han vågner, og jeg ikke er her. Det bliver i morgen.

...

Hvor lang tid kan det tage? Kunne jeg måske lige...hvad hvis jeg kører galt. NEJ. Det går ikke. Og nu er det også ALT for sent. På den anden side er der ingen trafik nu, så det er nemmere at holde ind til siden. Men det er nok for mørkt? Hmm. Jeg går i seng. Nu.

...

Eej, hvad nu hvis det er Tiger. Så ligger han bare der. Alene og kold. Lille mis. Nej, det er ikke ham. Stop nu, det er en kat. Sov nu, du kigger efter i morgen. Sov nu. Det er nok ikke ham. Sov nu.

...

"Mor...hvad sker der?"
"Ikke noget skat. Vi skal bare lige ud at køre en tur. Bare læg dig på bagsædet og put dig"
"Jamen hvad skal vi?"
"Jeg skal bare lige se noget. Vi er tilbage om lidt. Du må sove videre i min seng, når vi kommer hjem. Så, put dig i dynen"
"Jamen er det ikke nat?"
"Nej, nej. Eller. Jo. Men det tager kun et øjeblik"

...

Hvor fanden ligger den kat. Skrev hun ikke der-og-der. Fuck, hun sover garanteret. Hmm. Den er her ikke. Vender lige en gang til. DÈR!! Åh nej. Hjælp det ligner ham.........Pyyyha nej. Ingen blis. Ikke Tiger.

...

"Er vi hjemme?"
"Ja. Skynd dig ind under dynen"
"Hvad er klokken?"
"Øhm...halv tolv *mumle mumle*"
"Helt ærligt mor. Er det ikke lidt skørt?"

...

Men jeg sov godt.



1 kommentar:

Skribenten sagde ...

HI, jeg kunne altså have handlet helt på samme måde. Man får jo ikke ro i sjælen, når først tvivlen er plantet i den vel?

GODT at det ikke var jeres lille kat.

Knus
Henriette :)