mandag den 15. november 2010

Mere om en mor og en mor


...og i går var det mig, der var det store barn. Og vi sad sammen, mens hun viste mig, hvordan hun lapper huller på knæene på nye drengebukser. Og hvordan symaskinen virker. Og hvad det betyder, når man overlocker. Og hvordan man skifter programmer osv. Og fortalte om dengang, hun gik på skrædderkursus (what?!!) og egentlig havde drømt om at sy. Hun viste mig gamle skitser over de kjoler, hun havde designet, og grinte af, at hun var endt som bankassistent i stedet for. Vist nærmest ved et tilfælde...

Og vi var ude at handle sammen og lavede høns i asparges bagefter. Og jeg så alt, hvad hun gjorde. Så jeg måske en dag kan lave Høns i Asparges, sådan som mormor lavede det. Og vi snakkede og grinte og drak rødvin. Og tudede lidt.

I dag er hun kommet i gang med sin behandling igen, og alle tal er fine. Efter omstændighederne forståes. Suk.

2 kommentarer:

***Hos Mutter*** sagde ...

Ja suk. Få en hel masse gode timer sammen. Det hjælper på det hele.

Og høns i asparges er ikke så tovligt at kunne lave.

Anette sagde ...

Dejlige timer. Stadig r*v-sygdom, men godt med tallene. Havde glemt høns i asparges, men det vel det man kan fylde i tarteletter.