søndag den 19. december 2010

Hooked?


Sådan! Dejligt at bo et sted, hvor juletræerne byder sig til lige udenfor døren. Det pyntede juletræ kommer slet ikke til sin ret på det halv-dårlige billede, for det er faktisk rigtig fint med de små lys.


Og ja...så nåede jeg også lige at hækle denne søde sag til en dejlig lille skovbaby. Opskriften fandt jeg her


Jeg har altid syntes, at den slags sysler var rigelig meget mormor og vildt overvurderet. Men nu er jeg altså selv blevet grebet af hækling.

Mit hoved er meget analytisk skruet sammen og jeg er bedst til forskrifter, fakta og færdige resultater. Jeg har godt nok også en pædagogisk uddannelse, men efterhånden anser jeg den mest for mit eget udviklingsprojekt, mere end en levevej. Og det, der er sjovt for mig lige nu, er, at det da er utrolig analytisk at hækle!!

Der skal slås masker op, der skal afkodes en kryptisk opskrift, der er klare regler og definitioner af, hvad en maske er og hvordan de forskellige adskiller sig fra hinanden. Der er meget teknik i det på den rutineprægede måde - og det handler i dén grad om fakta! Hvis man ikke får talt rigtigt op og følger opskriften, bliver resultatet ikke, som man forventer. Det passer lige til mit temperament.

Det er et helt nyt univers, der åbner sig, og i fredags satte jeg for første gang mine fødder i en garnforretning. Jeg kan slet ikke vente med at komme i gang med alle de sjove og søde ting, jeg har set i bøger, blade og på nettet.

"Hækler du nu igen mor?" (*overbærende-latter*) sagde Elverpigen tidligere på dagen. Og spurgte til aftensmaden. Aftensmaden?? Er de ikke store nok til at lave den selv? Mor hækler...!!

Ingen kommentarer: