søndag den 17. oktober 2010

Soundtrack til natten


For præcis otte år siden gik jeg i seng d. 16. oktober, fire dage over terminen med Troldebarnet. Jeg vågnede kl. 4 om morgenen med lidt murren i kroppen. Og havde fået at vide af jordmoderen, at jeg skulle komme straks, når jeg mærkede det mindste. Fordi det var gået stærkt med Elverpigen, da jeg fødte hende.

Men altså...det tæskregnede den tidlige morgen. Jeg gad ærligt talt ikke ud i den regn på det tidspunkt og nænnede ikke rigtigt at vække min svigermor, der skulle komme og være hos Elverpigen. Så jeg sov uden problemer videre til kl. 7, hvor jeg tænkte, at jeg hellere måtte se at komme i bad. Derefter var det som at se en film i fast-forward, og han er født kl. 8.58. (hvilket også er prisen på en liter benzin den dag. Til info). Der havde jeg både bagt boller, tørret indregnet vand op i havestuen, indlogeret svigermor - og faren var nybarberet.

Kl. 13.00 var vi hjemme og mine forældre kom. Jeg havde barselshvile hjemme og ihh hvor var det skønt. Det var nogle dejlige dage.

Nåmmen det gik jeg bare og tænkte på, mens jeg pakkede gaver ind, fandt flag frem, satte bolledej over og rodede med at lægge musik på pc'en, som skal overføres på den nye mp3 i morgen.

På youtube faldt jeg over denne, som er den perfekte baggrundsmusik til hyggelige, mindeværdige aftenstunder. Og det er ikke fordi teksten er symbolsk eller noget. Stemningen er bare så - uhm. Man kan næsten ikke lade være at gå og gynge lidt til rytmen. I hvert fald ikke mig... og så godnat fra Hulen.

3 kommentarer:

Anna sagde ...

Fin historie! Det er så hyggeligt at høre om hvordan børn kommer til, så tak fordi du deler :)

Unknown sagde ...

Tillykke med ham! Håber hans dag bliver fuld af krudt og knus. Og din med :-)

Karina sagde ...

Jeg har læst med på din fine fine blog i nogen tid og nu må det altså være på tide, at jeg giver mig lidt til kende! Dine ord berører mig altid så meget, - på én gang så sarte og sårbare og samtidig så utrolig stærke og uovervindelige! Uden at kende dig, giver du mig et billede af, at du er et helt specielt menneske. -På den gode måde, altså :o)
Tusinde tak fordi også jeg må læse med. Dine ord læses med stor respekt!
Og slutteligt, -tillykke med dit Troldebarn!

Kærligst, Karina